MENU
X

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger: 

Korsør Hvidevare Center Aps

Brogade 1-3

4220 Korsør

Tlf. 58 37 31 96

CVR nr. 41366583

[email protected]

 

Disse er de gældende handelsbetingelser for korsorhvidevare.dk Det er Jonny Ræbild der ejer og driver korsorhvidevare.dk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med korsorhvidevare.dk indgås aftaler på dansk.

Betaling

Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort, mastercard. Betalingen gennemføres via BAMBORA-betalingsløsning. BAMBORA krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Bambora.


Der tages ikke gebyr ved betaling på korsorhvidevare.dk.


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra korsorhvidevare.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer samt oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Hvis du opdager fejl op din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til [email protected]
Fakturaen for dit køb vil blive sendt til din mailadresse. Du bedes beholde denne faktura, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes som garantibevis/reklamationsbevis. 

Levering

Vi leverer gratis (ved beløb over kr. 599,-) til alle brofaste øer i Danmark ved køb af hvidevare. Ved levering til ikke brofaste øer vil der blive opkrævet 500 DKK i levering. Vi vil kontakte dig nærmere herom, når vi har modtaget din ordre. Vores fragtpriser er fra 39-749kr. Ved køb af små el er der kun gratis fragt til pakkeshops.


Ved køb af varer (såsom el-småting), som kan leveres med almindelig omdeling, vil vi prøve at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter. Vi sørger for levering med GLS (med mindre andet angives).


Ved køb af større varer (såsom hvidevarer) som kræver fragtmand, vil vi kontakte dig inden for 24 timer for at aftale nærmere vedrørende levering af din(e) vare(r). Ved hvidevarer kan der ved kantstenslevering eller op/indbæring forventes en leveringstid på 1-3 hverdage.


Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

 

Betingelser for levering

Vurderer vores montør, at der kan være risiko for evt. skader i forbindelse med ind- eller opbæringen, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Vi beder dig venligst sikre "transportvejen" gennem dit hjem og uhindret adgang til installationsstedet.

Montering ifm. levering

Såfremt du ønsker at vi skal montere dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere at din bestående el og vvs installation er lovligt udført. Vi monterer til den eksisterende installation og benytter de installationsdele der medfølger produktet. Vores montør forsøger at løse alle problemer på stedet. Vurderer vores montør at det ikke kan udføres, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Ved bestilling af montering af dit nye produkt kan der forventes en leveringstid på 2-7 hverdage.

Procedure for levering og montering

Vi har desværre ikke selv mulighed for at komme ud og leverer og monterer i hele landet. Derfor har vi et samarbejde med fragtfirmaet PPJensen som har montøren over hele landet. Når du bestiller en varer sender vi den afsted til den pågældende montør i dit område, når montøren har modtaget produktet vil han kontakte dig for en nærmere aftale omkring hvornår det passer ind at han kommer ud og montere produktet hos dig. Fra at du har bestilt varen til du kan forvente at blive kontaktet af montøren går der 2-4 hverdage. Leveringstiden fra du er blevet kontaktet af montøren til produktet er monteret ude hos dig kan varierer alt efter travlhed, den tid har vi desværre ingen indflydelse på, men alle vores samarbejdspartnere bestræber sig efter hurtig levering og god service. Har du yderligere spørgsmål må du endeligt kontakte os.

 

Brugt retur

Du kan også indgå aftale om at vi skal bortskaffe dine brugte hvidevarer. Ønsker du at vi skal fjerne det brugte, bedes du angive dette på den pågældende vare.

 

 

 

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret iht. til købeloven, hvilket betyder du har 2 års reklamationsret. Dog yders der 4 års reklamationsret, hvis en vare er købt med 4 års garantibevis. 4 års garantibevis er en forlængelse af den almindelig reklamationsret iht. Købeloven.


Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigbrug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Korsør Hvidevare Center Aps
Brogade 1-3
4220 Korsør 
Telefon: 58373196
E-mail: [email protected]


Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Hvis varen er leveret med GLS, kan følgende metode bruges:

Du har også mulighed for at følge vores returportal, hvor det vil være muligt at købe returlabels.

Linket til returportalen er følgende: https://retur.pakkelabels.dk/korsorhvidevare 

 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Hvidevarer af alle typer.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 470kr pr stk.

 

Hvis varen er leveret med GLS, kan følgende metode bruges:

Ved fortrydelse har du mulighed for at benytte dig af vores returportal, hvor der er mulighed for køb af pakkelabels.

Linket til returportalen er følgende: https://retur.pakkelabels.dk/korsorhvidevare

 

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes, 

 

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om, 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Pricerunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Phillip Steenssen på mail [email protected] eller telefon 58373196. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.naevneneshus.dk

 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

 

Personoplysningerne registreres hos Korsør Hvidevare Center Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på korsorhvidevare.dk er  Korsør Hvidevare Center Aps

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].  

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Korsorhvidevare.dk

Brogade 1-3

4220, Korsør

Tlf: 5837 3196

E-mail: [email protected]

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 04.11.2020